SZUKAJ

5 faktów o marce Juicy Couture – poznaj fenomen kultowych dresów z weluru

3 min.

Znana z najpopularniejszego kompletu dresowego w historii marka Juicy Couture określana jest mianem casualowej i luksusowej jednocześnie. W pierwszej dekadzie lat 2000. w dresach z napisami wysadzanymi błyszczącymi kamyczkami chodziły największe gwiazdy z Madonną, Britney Spears, Jennifer Lopez i Paris Hilton na czele. Mamy rok 2024, a ubrania z logo Juicy Couture są wciąż niezwykle modne, zwłaszcza w ostatnich kilku sezonach, kiedy obserwujemy powrót trendów Y2K.

Juicy Couture – co to za marka i w czym tkwi fenomen ubrań z błyszczącym napisem? Przenieś się z nami w podróż do wczesnych lat 2000., by poznać odpowiedzi na te pytania!

Spotkałaś się z ubraniami, perfumami czy torebkami Juicy Couture i zastanawiasz się, co to za firma? Spieszymy z odpowiedzią! Markę tę założyły w roku 1997 w Los Angeles dwie przyjaciółki: Pamela Skaist-Levy i Gela Nash-Taylor. Kobiety łączyła pasja do mody i podobny styl, a ich pierwszymi produktami były wygodne spodnie ciążowe oraz podkreślające figurę T-shirty.

W 2001 roku marka zaprojektowała słynny welurowy komplet dresowy. Jeden z nich został uszyty specjalnie z myślą o Madonnie i widniał na nim napis Madge (angielski skrót od „your majesty”, bo tak nazywano królową popu, w czasach gdy mieszkała w Wielkiej Brytanii). Jak łatwo się domyślić, kiedy piosenkarka pokazała się publicznie w dresie Juicy Couture, popularność marki znacznie wzrosła. W kolejnych latach do fanek welurowych kompletów dołączały kolejne gwiazdy, które nosiły je nie dlatego, że im płacono, ale dlatego, że po prostu je lubiły.

Z pewnością pamiętasz plotkarskie magazyny takie jak Bravo czy Popcorn. To właśnie w nich, jeszcze przed erą Instagrama, mogliśmy oglądać zdjęcia ulubionych gwiazd przechadzających się po słynnym Rodeo Drive z kubkiem kawy ze Starbucksa. W pierwszej dekadzie lat 2000. czasopisma te były pełne fotografii piosenkarek i aktorek ubranych w słynne welurowe komplety dresowe marki Juicy Couture. Britney Spears, Christina Aguilera i J. Lo sprawiły, że każda z nas zamarzyła, by mieć w szafie choć jeden welurowy komplet z błyszczącymi kamyczkami.

Wtedy też dres, który dotychczas zarezerwowany był raczej na sale gimnastyczne lub odpoczynek w domowym zaciszu, stał się niezwykle modnym strojem codziennym. Gwiazdy nosiły go ze sneakersami, japonkami i markową torebką typu baguette. Taka stylizacja stała się ikonicznym symbolem wczesnych lat 2000., a za sprawą powrotu trendów Y2K odtwarzana jest dziś przez topowe it-girls.

Britney Spears w welurowym dresie Juicy Couture
Britney Spears w welurowym dresie Juicy Couture podczas zakupów w Calypso
Hollywood, Kalifornia 2003
Photo by Frazer Harrison/Getty Images

Pisząc o Juicy Couture, nie sposób nie wspomnieć o roli popkultury w odniesieniu ogromnego wręcz sukcesu brandu. Gwiazdy przechadzające się w welurowych dresach po ulicach Los Angeles były tylko wierzchołkiem góry lodowej, dzięki której marka stała się tak popularna. Gdzie jeszcze mogliśmy zobaczyć kultowe dresy z weluru? Oto kilka przykładów:

  • w roku 2003 Paris Hilton i Nicole Richie występowały w różnych kolorach i fasonach dresów Juicy Couture w programie „Simple life”, który emitowany był również w Polsce;
  • w 2004 roku welurowy set marki Juicy Couture pojawił się również w filmie „Wredne dziewczyny”;
  • w roku 2009 Jennifer Lopez wystąpiła w różowym dresie Juicy Couture z krótkimi spodenkami w teledysku do piosenki „I’m real”;
  • w roku 2019 Paris Hilton udzieliła wywiadu dla Vogue, w którym opowiedziała o swoim ikonicznym looku z dresem Juicy Couture w roli głównej oraz prawdziwej obsesji, jaką ma na punkcie tego elementu garderoby.

Błyszczący, wysadzany srebrnymi kamyczkami napis „Juicy Couture”, który widnieje zarówno na spodniach czy bluzach, to nie jedyne logo, jakim od wielu lat posługuje się marka. Pierwotny logotyp brandu przedstawiał teriery górskie (ponieważ założycielki marki kochają psy właśnie tej rasy) trzymające tarczę z sercami oraz napisami Love P&G (pierwsze litery imion założycielek). W górnej części logo znajdowała się z kolei korona i pełna nazwa marki: „Juicy Couture”.

Obecnie wygląd logo jest delikatnie inny – napis P&G został zastąpiony serduszkami oraz literą „J”, a w środku pojawił się jeszcze jeden malutki terier. Projektanci marki sygnują ubrania i dodatki różnymi wariantami logo: czasem jest to pełny logotyp (zwłaszcza na T-shirtach), a innym razem jedynie napis „Juicy”.

logo marki Juicy Couture
Logo marki Juicy Couture przedstawia pieski rasy terier górski i koronę.

Choć nie da się ukryć, że to właśnie welurowe komplety dresowe są flagowym produktem marki Juicy Couture, to jej asortyment, który dostępny jest w MODIVO, oferuje nam znacznie więcej! Cała stylistyka marki Juicy Couture to hołd ku trendom Y2K. Za sprawą generacji Z (dla której moda wczesnych lat 2000. to nie powrót, a coś zupełnie nowego) stylistyka ta z sezonu na sezon staje się coraz popularniejsza. Na co więc warto zwrócić uwagę?

Przede wszystkim na crop topy w odcieniach śmietanki czy delikatnych pasteli z biżuteryjnym logo, które w zestawieniu ze spodniami bojówkami czy parachute stworzą modny look inspirowany stylem Britney Spears z czasów „Hit me baby one more time”. Z kolei zestawiając T-shirt Juicy Couture i parę jeansów z niskim stanem, osiągniesz codzienną stylizacje opartą o estetykę lat 2000. Inspiracji na to, jak okiełznać trendy z początku milenium dostarczą Ci: Bella Hadid, Dua Lipa czy Kylie Jenner.

Zobacz też >>> Hot trend: spodnie parachute – co to za model i jak je nosić?

Mam nadzieję, że wiesz już skąd fenomen welurowych setów marki Juicy Couture. W MODIVO znajdziesz je w wielu najmodniejszych kolorach!

Zobacz też >>> Y2K style – zobacz najpopularniejsze elementy garderoby w klimacie mody lat 2000.

Trendy & Porady:
Insta News