SZUKAJ

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o marce Guess – imperium braci Marciano

3 min.

Połączenie legendarnego wręcz przepychu Hollywood z nutą francuskiego szyku – to przepis na udaną markę modową, który zapewne podaliby założyciele amerykańskiej marki Guess. Historia jej rozwoju zadziwia, seksowne kampanie reklamowe pociągają, a ubrania zrzeszają wokół siebie wierne grono odbiorców od ponad 40 lat. Choć marka ta zasłynęła z racji produkcji podkreślających sylwetkę jeansów, dziś w ramach jej projektów można znaleźć znacznie więcej rzeczy. Poniżej znajdziesz wszystkie najciekawsze informacje na temat historii Guessa, opis asortymentu tej marki, a także inspiracje co do stylizacji z jego wykorzystaniem. 

Obecnie Guess posiada ponad 1 500 sklepów detalicznych na całym świecie i oferuje kolekcje dla mężczyzn, kobiet i dzieci, a także szeroką gamę akcesoriów, od biżuterii, zapachów, okularów i czasomierzy po świetnej jakości buty i torby.

Marka Guess powstała w 1981 roku, kiedy to pochodzący z Francji bracia Marciano spędzali wakacje w Los Angeles. Zakochani w krajobrazie miasta aniołów, postanowili w nim zamieszkać, a niedługo później stworzyli markę, która do dziś jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Skąd wzięła się jej nazwa? Wszystko za sprawą sloganu reklamowego, który codziennie mijali w trasie do pracy: ,,Zgadnij, co jest w naszym nowym Big Macu?”, czyli ,,Guess what’s in our new Big Mac?”. Słowo to utkwiło im w pamięci na tyle, by niedługo później właśnie tak nazwać swoje przyszłe imperium.

modelka w legginsach guess
modelka w kombinezonie guess

Zakochani w Ameryce, bracia wykreowali swój przełomowy produkt, z którego zasłynęła marka: wąskie, sprane jeansy do kostek z trzema zamkami błyskawicznymi, które nazwali Marilyn Jean. Pomimo faktu, iż sprany, powycierany jeans był raczej mało francuskim produktem, a raczej amerykańską ikoną, bracia Marciano tak mocno poczuli amerykański vibe, że podjęli się stworzenia tego typu projektu, a następnie wysłali parę dżinsów i odręcznie napisaną notatkę do wybranych domów towarowych. Bloomingdales pokochał te jeansy i zamówił 24 pary. Wyjątkowy, seksownie skrojony fason wyprzedał się w ciągu kilku godzin.

W ciągu pierwszego roku obecności w Stanach Zjednoczonych, Guess trafił do każdego większego amerykańskiego domu towarowego, w tym do Bergdorf Goodman, Bonwit Teller, ieiman Marcus i Saks Fifth Avenue. W czasach, gdy dżinsy były podstawowym elementem amerykańskiej garderoby, Guess nadał im bardziej modowy, seksowny ton, oferując szeroką gamę innowacyjnych krojów i sprania, ze stylowym, kokieteryjnym podejściem, które być może tylko les français mogli osiągnąć.

Pomysł na styl reklam Guess wyszedł od najmłodszego z braci Marciano, Paula. Mając w głowie czarujący świat Guess, nie potrzebował do pomocy agencji. Kampanie miały uchwycić powab klasycznego Hollywood, ale miały też przedstawiać współczesne młode kobiety, które definiowały prowokacyjnego ducha marki. Pierwszą ,,dziewczyną Guessa” była nieznana francuska modelka Estelle Lefebure. Inne były już bardziej popularne: Claudia Schiffer, Carré Otis, Eva Herzigova, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Paris Hilton i Carla Bruni, która w tamtym czasie miała zaledwie 16 lat.

Jeśli chodzi o fotografów, to są wśród nich zarówno uznane nazwiska, takie jak Ellen Von Unwerth, jak i studentka Daniela Federici, którą Paul Marciano wyrwał ze szkoły filmowej w 1992 roku, aby sfotografować Annę Nicole Smith. Wayne Maser, Herb Ritts, Dewey Nicks, Raphael Mazzucco i Pablo Alfaro również przyczynili się do powstania ponad trzech magicznych dekad zdjęć tej marki.

Niezależnie od tego, czy są czarno-białe, czy kolorowe, styl reklam Guess jest natychmiast rozpoznawalny – uwodzący ludzie na inspirujących tłach, wskazujący na historię, którą widzowie mogą wymyślić sami.

Najbardziej przełomowy produkt, który nadał marce Guess sens istnienia i na stałe wypozycjonował go w świecie wysokiej jakości ubrań, to jeans. To właśnie idealnie skrojone modele spodni jeansowych oraz pełne kobiecości i seksapilu kolekcje sprawiły, że amerykański brand stał się szalenie popularny i rozchwytywany. W miarę ze wzrostem rozpoznawalności firmy, bracia Marciano wprowadzili w asortyment torebki Guess, dodatki i buty, a także kolejny sztandarowy już produkt, uwielbiany przez miliony kobiet i mężczyzn na całym świecie: zegarki.

Guess zdobył rozgłos przede wszystkim dzięki pięknym i fenomenalnym jakościowo kolekcjom ubrań i akcesoriów, ale pomógł mu w tym także marketing. Ze względu na kobiece linie, marka zdobyła serca gwiazd, które marzyły o tym, by zostać twarzą amerykańskiego brandu. Z Naomi Campbell czy Claudią Schiffer na czele, Guess podbił świat nie tylko jeansu. Dzisiaj marka ma w zaoferowaniu cały przekrój odzieży damskiej i męskiej. Wyjątkowo uwielbiane przez kobiety są sukienki Guess, które zachwycają różnorodnością. W kolekcjach znajdziesz zarówno delikatne falbany, jak i skórzane elementy.

modelka w sukience guess

Charakterystyczne ubrania, buty i dodatki marki Guess odnoszące się do typowo amerykańskiego stylu z łatwością można wpasować w stylizacje na różne okazje. Zobacz poniżej przykłady tych, z których rzeczy Guess znajdziesz na MODIVO.

Marka Guess kojarzona jest głównie z jeansami o charakterystycznych jasnych przetarciach w różnych fasonach, ale zawsze podkreślających sylwetkę. Łączenie ich z prostym białym swetrem i szpilkami nigdy nie przestaje być na czasie.

modelka w jeansach guess

Guess ma też swój rozpoznawalny logotyp, który nierzadko gości na topach, t-shirtach czy bluzach tej marki. Bywa cekinowy, cyrkoniowy, kolorowy lub po prostu w oryginalnym wydaniu. Jak nosić np. bluzy Guess z tego typu logotypem? To proste: nie łącząc ich z innymi ubraniami z logo, a z neutralnymi elementami garderoby.

modelka w bluzie guess

Guess to też gładkie rzeczy, ale zawsze z charakterystyczną dla tej marki, seksowną ,,kropką nad i”. Na poniższym zdjęciu można np. zobaczyć stylizacje z dzianinową sukienką Guess, ale o krótszym kroju i nietypowych wycięciach. To właśnie takie elementy definiują markę braci Marciano. 

modelka z torebką guess

Spopularyzowanie loga marki Guess i nienaganna jakość produktów przyniosły jej nie tylko wielką sławę. Na przestrzeni lat powstało wiele produktów, które są idealnie podrabiane. Jak rozpoznać podróbkę Guess? Upewnij się, by przed zakupem wyszukać model na stronie producenta, przy pomocy kodu produktowego. Podrabiane torebki czy buty Guess mogą wyglądać niemal identycznie, jak ich oryginały. Zwracaj uwagę na ceny produktów, które są o wiele niższe w przypadku nieoryginalnego asortymentu, a co za tym idzie, są także o wiele gorszej jakości. Kupuj w sprawdzonych sklepach, takich jak MODIVO, które gwarantuje autentyczność i certyfikat oryginalności.

Ikona wpisu: Photo by Vanni Bassetti/Getty Images

Trendy & Porady:
Insta News