SZUKAJ

Kim jest Chiara Ferragni? Poznaj historię najpopularniejszej blogerki

Lista popularnych blogerek, które odniosły sukces jest długa, ale pierwszego miejsca nie sposób odmówić Chiarze Ferragni. Włoska influencerka na bazie własnych stylizacji, dobrych pomysłów i pracy zespołowej zbudowała prawdziwe imperium. Jednocześnie z karierą udało jej się zbudować także życie osobiste. Chiara Ferragni to zatem nie tylko it-girl, dyrektor kreatywna i bizneswoman, ale także żona i matka. Jak udało jej się to wszystko pogodzić i tyle osiągnąć w tak krótkim czasie? Sprawdź, jak wyglądała kariera włoskiej blogerki!

Chiara Ferragni jest najpopularniejszą blogerką, która osiągnęła w branży prawdziwy sukces. Poznaj jej historię!

Chiara Ferragni, podobnie jak wiele innych znanych blogerek, zaczęła od dzielenia się swoimi zdjęciami na dedykowanych do tego portalach. Włoska infuencerka zamieszczała je na Flickr i lookbook.nu. Stale pojawiające się pozytywne opinie i powiększające się grono fanów zachęciły ją do stworzenia w 2009 roku własnego bloga – The Blonde Salad. Pierwszym, co widzieliśmy po wejściu na stronę, była lalka Barbie leżąca w wannie wypełnionej liśćmi sałaty. To była jedna z cech, która wyróżniała ją od samego początku – Chiara Ferragni założyła bloga, żeby zbudować własny biznes – dbała więc o detale i odbiór wizualny jej przedsięwzięcia. Wraz z sukcesami witryna przechodziła liczne metamorfozy, coraz bardziej skupiała się na zarobkach, a zamiast lalki na zdjęciu z wanną wypełnioną sałatą pojawiła się profesjonalna fotografia z samą autorką. Chiara była ogromną inspiracją zarówno dla swoich fanek, jak i koleżanek po fachu, które mogły jej pozazdrościć przedsiębiorczego podejścia. Zresztą kreatywność blogerki była doceniana na tyle mocno, że firma Mattel stworzyła nawet lalkę Barbie na jej podobieństwo.

Christian Vierig via Getty Images

Popularność Chiary Ferragni kwitła, a wraz z nią zainteresowanie ze strony branży. Blogerka pojawiła się na wielu okładkach m.in. takich magazynów jak: “Vogue”, “ELLE” i “Glamour”, współpracowała z największymi domami mody, wśród których były: Dior, Chanel i Fendi, a także zdobyła wiele intratnych kontraktów, choćby z markami z branży beauty. Te sukcesy sprawiły, że włoska blogerka nie zamierzała poprzestać na własnej stronie internetowej. Podziwiana za własny styl, zdecydowała się w 2013 roku założyć markę odzieżową. Motywem przewodnim kolekcji stało się oko – wzór, który influencerka ma wytatuowany na jednym z palców. Chiara Ferragni Collection to brand z szeroką ofertą, w której można znaleźć ubrania, dodatki i akcesoria.

Christian Vierig via Getty Images

Największe sukcesy przyszły jednak w 2015 roku. Harvard Business School poświęcił karierze Chiary Ferragni case study. To wyróżnienie było ukoronowaniem jej pracy bizneswoman. Co zresztą przypieczętowano ostatecznie dwa lata później, kiedy do cyklu włączono postęp The Blonde Salad i marki Chiara Ferragni Collection. W 2015 roku blogerkę spotkało jeszcze jedno ważne wyróżnienie. Trafiła na listę Forbes “30 Under 30 Europe: Art & Style” za rewolucję, którą wniosła do dziedziny mody i komunikacji. Zaledwie trzy lata później Forbes uznał Chiarę za najpotężniejszą influencerkę modową na świecie, a sam Instagram ogłosił, że jej profil jest na drugim miejscu pod względem zaangażowania na Stories.

W 2016 roku Chiara Ferragni przekształciła swój osobisty blog w pełnoprawny magazyn online o modzie i stylu życia, a następnie rozszerzyła go o platformę e-commerce. W tym samym roku The Blonde Salad stała się agencją talentów, dbającą m.in. o kariery Valentiny Ferragni i Francesci Ferragni. We wrześniu 2019 roku na 76. festiwalu filmowym w Wenecji swoją premierę miał dokument „Chiara Ferragni Unposted”, poświęcony życiu i ścieżce kariery blogerki. Po kilkunastu latach influencerka pełni funkcje prezesów dwóch własnych firm, pokazuje swoje spojrzenie na modę zarówno dzieląc się wciąż własnymi stylizacjami, jak i prezentując kolejne kolekcje własnej marki ponad 24 milionom osób, które śledzą ją na Instagramie. Pomimo że Chiara Ferragni należy do bardzo zapracowanych osób, to znalazła czas także na ułożenie sobie życia prywatnego.

Chiara Ferragni od samego początku swojej przygody z internetową działalnością mogła liczyć na wsparcie bliskich osób. Współzałożycielem bloga The Blonde Salad był jej były chłopak, który zawsze miał dla niej dobre rady. Natomiast zespół pracujący przy stronie początkowo składał się wyłącznie z przyjaciół blogerki. Po latach Chiara Ferragni uważa, że to właśnie oni są jednym z najważniejszych powodów, dzięki którym odniosła taki sukces. Daje temu wyraz chociażby organizując wspólne wakacje dla całego teamu. Na tym polu zatem świetnie udało jej się połączyć życie zawodowe z prywatnym, ale wspaniali współpracownicy to nie wszystko, na co mogła liczyć włoska it-girl. Chiarze Ferragni poszczęściło się także w życiu uczuciowym i w 2018 roku wyszła za mąż.

Claudio Lavenia via Getty Image

Bajkowy ślub Chiary Ferragni przeszedł do historii pod wieloma względami. Blogerka dopracowała wydarzenie w każdym calu i zachwyciła zarówno swoimi sukniami, scenerią w jakiej odbyła się ceremonia, jak i wyśnionym weselem. Wybrankiem blogerki został włoski raper Fedez. Kreacje ślubne dla blogerki zaprojektowała Maria Grazia Chiuri, dyrektor kreatywna domu mody Dior. Pierwsza suknia była bardziej klasyczna z koronkową górą, jednolitym dołem i trenem. Druga była bardziej nietypowa, bo spersonalizowana na potrzeby panny młodej. Na spódnicy miała wyhaftowany teksty z piosenki Fedeza, którą napisał dla Chiary oraz towarzyszące im na co dzień symbole m.in. oko i lwa.

Para określana jako The Ferragnez nie poprzestała na samej ceremonii zaślubin i na wesele zaprosiła swoich gości do stworzonego na tę okazję wesołego miasteczka, które otrzymało tę samą nazwę. Wydarzenie upamiętniono też zastawą stylizowaną na podobne okolicznościowe modele dla par królewskich, ale tym razem z wizerunkiem Chiary i Fadeza. W automacie, który znalazł się w wesołym miasteczku o nazwie “The Ferragnez” na gości czekały natomiast niezwykłe maskotki – podobizny panny i pana młodego. Wszystko podczas wydarzenia zachwycało i pokazywało, że parze nie zabrakło pomysłów, żeby ten dzień był najbardziej wyjątkowym momentem ich życia.

Chiara Ferragni i Fadez mają dwoje dzieci. 19 marca 2018 roku na świecie pojawił się ich syn o imieniu Leone, który jest też nazywany Leo lub Leoncino. Natomiast 23 marca 2021 roku para została rodzicami po raz drugi. Na świat przyszła wtedy ich córka Vittoria.

Robino Salvatore via Getty Images

Tym, co wyróżniało Chiarę Ferragni od początku, była naturalność. Chodziło jej o to, żeby wszystko wymieszać jak sałatkę, a nie pokazywać tylko tematyczny wycinek z życia, stąd też wzięła się nazwa jej bloga. Właśnie ta umiejętność łączenia w życiu przeróżnych wydarzeń i znajdowania na nie czasu to jeden z powodów, dla których instagramowy profil Chiary Ferragni jest tak przyjemny w odbiorze. Pomimo że nie ma spójnej kolorystyki i nie jest przemyślany, a raczej prowadzony zgodnie z założeniem twórcy tu i teraz, nie można mu odmówić pięknych zdjęć, które pokazują codzienne życie z mężem i dziećmi, podróże, pokazy mody, własne stylizacje czy jedzenie, bo blogerka nie stroni od dobrych włoskich potraw. Na jej zdjęciach zamiast sałatek możemy oglądać głównie fotografie pizzy i makaronów.

Chiara po latach pozostała wciąż tą samą dziewczyną, która uwielbia egzotyczne podróże, modę z najwyższej półki i oczywiście Myszkę Miki, a kariera wcale nie przeszkadza jej w byciu szczęśliwą żoną i spełnioną matką.

Sałatka Chiary Ferragni jest widoczna nie tylko w mieszaninie zdjęć o różnej tematyce, które publikuje na swoim Instagramie, ale także w różnorodności zamieszczanych przez nią stylizacji. Blogerka to bizneswoman, która często jest w podróży, ikona stylu, ale także rodzinna osoba, która nie czuje presji, żeby przebierać się za kogoś innego. Z tego powodu instagramowe konto Chiary Ferragni jest wypełnione bardzo różnorodnymi stylizacjami. Blogerkę możemy oglądać w wersji eleganckiej, kiedy siedzi za biurkiem jednej z prowadzonych przez siebie firm. Wystylizowaną w ubrania z najnowszych kolekcji, kiedy pozuje na ściankach lub jest uwieczniana przez fotografów mody ulicznej lub ubraną w casualowy zestaw na co dzień np. w dresie z kolekcji jej własnej marki Chiara Ferragni. 

Edward Berthelot via Getty Images

Marka Chiara Ferragni została założona przez włoską blogerkę modową, która dała jej swoje imię i nazwisko. Pierwsza kolekcja influencerki miała premierę w 2013 roku. Początkowo znajdowały się w niej dodatki i akcesoria – buty, plecaki i pokrowce na telefony z ulubionym okiem Chiary Ferragni. Ogromny sukces zachęcił ją jednak do poszerzenia oferty i wprowadzania także sygnowanych przez nią ubrań. Swetry, bluzy i T-shirty także od razu znalazły wierne grono odbiorców. W 2016 roku marka Chiara Ferragni miała już tak ugruntowaną pozycję na rynku włoskim, że była gotowa na podbój innych krajów. Aktualnie butiki tego brandu znajdują się w najbardziej prestiżowych lokalizacjach i domach towarowych na świecie. Sprawdź, jakie ubrania i dodatki z kolekcji Chiara Ferragni kupisz na MODIVO!

To także może Cię zainteresować >>> Być jak Olivia Palermo – zero nudy w szafie

Ikona wpisu: Stefania D’Alessandro / via Getty Images

Podobał się artykuł? Podziel się!
Trendy & Porady:
Insta News