SZUKAJ

Top Model 13 startuje już we wrześniu! Pytamy stylistkę MODIVO, Agnieszkę Nowicką, czego możemy się spodziewać w najnowszej edycji!

3 min.

Na 13 edycję Top Model czeka cała Polska. To modowe show wpisało się już na stałe w kanony rozrywkowej telewizji i co rok ściąga przed ekrany setki tysięcy osób. We wrześniu czekają nas wielkie emocje, ale też małe zmiany! Czego możemy spodziewać się w najnowszej edycji Top Model? Rąbka tajemnicy uchyla nam główna stylistka sponsora programu, MODIVO – Agnieszka Nowicka.

Jakie trendy zostaną przemycone w najnowszej edycji, jak tworzone są stylizacje i czy czeka nas zmiana w składzie jury i prowadzących?

Castingi do najnowszej edycji Top Model są już zakończone, a prace nad programem dobiegają końca. Już z początkiem września będziemy mogli oglądać zmagania nowych uczestników. Odcinki będą emitowane co środę, a partnerem programu niezmiennie pozostanie MODIVO.

Mimo że nie możemy zdradzić nic na temat nowych uczestników Top Model, to na pewno wiemy już, że czeka nas zmiana w kwestii prowadzących. W 13. sezonie do Michała Piróga dołączy finalistka poprzedniej, 12. edycji Top Model: Sofia Konecka Menescal! Nie możemy się już doczekać! 

Jakie aktualne trendy modowe zostaną przemycone do 13. edycji Top Model?

W 13. edycji Top Model z pewnością zobaczymy eksplozję najnowszych trendów, które zawładnęły wybiegami. Styl loud luxury, czyli przeciwieństwo popularnego quiet luxury, będzie jednym z głównych akcentów. Loud luxury to moda pełna wyrazistych wzorów, intensywnych kolorów i luksusowych materiałów, idealnie nadająca się do programów telewizyjnych, gdzie efektowne stylizacje przyciągają uwagę widzów. To trend gdzie dominują błyszczące tkaniny, neonowe kolory czy odważne wzory.  

Wzrost popularności stylu athleisure przekształcił się w athcouture, czyli połączenie sportowej odzieży z haute couture. Athcouture to eleganckie, wysokiej klasy projekty, które zachowują sportową wygodę, promowane przez marki takie jak Off-White i adidas. Zobaczymy więc futurystyczne, funkcjonalne stroje, które doskonale sprawdzą się w dynamicznych zadaniach sportowych i sesjach zdjęciowych. 

Jak myślisz, czy model(ka) musi się znać na modzie? 

Bez wątpienia, model czy modelka powinni orientować się w środowisku modowym w którym chcą pracować. Zrozumienie z kim pracują, jest kluczowe – to jak być w orkiestrze, gdzie każdy zna swoją rolę i kompozytora. Znajomość estetyki domów mody, projektantów, fotografów daje możliwość modelom na lepsze zrozumienie swojej roli podczas wspólnego projektu. Poza tym, świadomość trendów i nowinek modowych pozwala na lepszą autopromocję i budowanie własnej marki osobistej, co w dzisiejszych czasach jest nieodzownym elementem kariery w modelingu. 

Czy możesz zdradzić, jakie marki pojawią się na panelach?

Mogę zdradzić, że na panelach 13. edycji Top Model pojawią się zarówno ikoniczne, jak i nowatorskie marki, w tym te, które reprezentują skandynawską i włoską estetykę

Skandynawskie marki, takie jak Gestuz, Rotate i Rains z pewnością zachwycą swoją unikalną estetyką. Gestuz jest znana z nowoczesnych, minimalistycznych projektów łączących prostotę z odważnymi detalami. Rotate oferuje ekstrawaganckie sukienki i wyraziste fasony, pełne energii i kolorów. Rains natomiast, przekształca odzież przeciwdeszczową w modowe must-have-y, łącząc funkcjonalność z estetyką. 

Z Włoch zobaczymy luksus i wyrafinowanie w najlepszym wydaniu. Versace Jeans Couture łączy tradycyjny włoski glamour z nowoczesnym stylem, a Patrizia Pepe łączy elegancję z nowoczesnymi trendami, oferując kobiece, stylowe ubrania z wyjątkowymi detalami. Norma Kamali, znana z innowacyjnych i wielofunkcyjnych projektów, wprowadza unikalne podejście do mody, łącząc elegancję z wygodą. 

W kontekście stylu athleisure i tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, pojawi się również adidas, pionier w łączeniu sportowego komfortu z modowym designem.  

Jestem przekonana, że nasze marki wniosą do programu niepowtarzalny styl i inspirację, ukazując różnorodność naszej oferty. Uczestnicy będą mieli okazję pracować z odzieżą, która jest nie tylko modna, ale również wyrazista. 

Jak wygląda proces budowania stylizacji – co jest dla Ciebie główną inspiracją?

Zaczynam od głębokiego zanurzenia się w inspiracjach – od natury, przez sztukę, aż po uliczny styl miast takich jak Tokio, Nowy Jork, Kopenhaga czy Berlin. Przeglądam najnowsze kolekcje moich ulubionych projektantów: tych bardzo znanych – Rick Owens, Loewe, Alaia, Diesel, jak i wschodzących gwiazd – Marine Serre, Charles Jeffrey LOVERBOY, czy Wales Bonner. W ten sposób poszukuję unikalnych elementów, które mogę wpleść w stylizację. Inspirację czerpię również z historii mody – reinterpretacja stylów z lat 70., 80. i 90. daje nieskończone możliwości kreatywne. Detale, kolory, faktury – każdy element musi współgrać, tworząc spójną całość, która nie tylko wygląda efektownie, ale także wyraża charakter osoby noszącej. 

Które kolory i fasony zawładną naszymi szafami w nadchodzącym sezonie?

Nadchodzący sezon przyniesie nam prawdziwą feerię barw i kształtów! Kolory, które zdominują nasze szafy, to odcienie czerwieni, pomarańczu i limonkowej zieleni, a brąz stanie się nową czernią. Delikatniejsza pastelowa paleta kolorów, takich jak mięta, lawenda i pudrowy róż, również będą na topie, a szczególny wpływ na tę kolorystykę miały domy mody – Miu Miu i Chloé.

Co do fasonów, zobaczymy powrót do lat 2000. Niski stan, asymetryczne cięcia i błyszczące materiały. Oversize’owe marynarki i płaszcze, promowane przez Balenciaga i The Row, będą idealne do warstwowych jesienno-zimowych stylizacji. Romantyczne sukienki z bufiastymi rękawami, jak u Zimmermann, dodadzą lekkości i kobiecości. Każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie od preferowanego stylu! 

stylistka MODIVO Agnieszka Nowicka
Agnieszka Nowicka
Główna Stylistka MODIVO & Trendwatcher


Z branżą fashion związana jest od 10 lat, a w MODIVO pracuje od 2019 roku jako Główny Stylista i Trendwatcher. Swoje doświadczenie zdobywała jako dyrektor artystyczny i stylista. Od zawsze interesowała się tematyką trendów i w swojej codziennej pracy implementuje tę wiedzę w odpowiednie sektory biznesowe. W pracy inspiruje się najbliższą przestrzenią człowieka, tym jaką informację niesie za sobą ubiór i jakie budzi emocje. Stawia na komunikację między emocjami, nastrojami, a grupą docelową. Od zawsze interesuje się przedstawianiem języka mody, zgłębianiem storytellingu, tworzeniem moodboardów i budowaniem doświadczenia odbiorcy. 

Ikona wpisu: TVN / materiały prasowe

Trendy & Porady:
Insta News