SZUKAJ

Wywiad z Oliwią Bugałą – trendy w social mediach

3 min.

Oliwia Bugała działa w internecie zarówno pod swoim nazwiskiem, jak i jako CheersMyHeels, czyli agencja marketingowa kreująca angażujący content w social mediach. Prowadzi też kanał na Youtube i Tik Toku, jest hostem podcastu, a jej media społecznościowe śledzi kilkaset tysięcy osób. Poza modowymi inspiracjami Oliwia specjalizuje się w tworzeniu estetycznych treści i tipów na prowadzenie własnych kanałów. Pytamy ją zatem jak stworzyć profil na Instagramie, Youtubie czy Tik Toku, który zgromadzi pokaźną rzeszę zainspirowanych odbiorców.

Oliwia, jak zaczęła się Twoja popularność w sieci? Który kanał w social mediach założyłaś jako pierwszy i jak go rozwijałaś?

Black Weeks w MODIVO

Zaczęło się od bloga modowego, na którym publikowałam zdjęcia oraz obszerne wpisy dotyczące trendów i stylizacji, które nigdy tak naprawdę nie były moją mocną stroną. Pisanie nie sprawia mi takiej przyjemności jak nagrywanie filmów i wypowiadanie się na różne tematy w odcinkach. W związku z tym już na początkowym etapie poszukiwałam kanału, który umożliwi mi wyrażenie siebie w 100%. Po kilku miesiącach poszukiwań, publikowania zdjęć stylizacji na różnych portalach, zdecydowałam się nauczyć montażu filmów i podjąć próbę nagrania odcinka na YouTube. Bardzo ważnymi aspektami była dla mnie regularność publikacji, budowanie więzi z odbiorcami oraz wartość merytoryczna, którą niósł za sobą każdy materiał video. Po pół roku pracy nad rozwijaniem YouTube przyrost widzów nabrał takiego tempa, które przewyższyło moje najśmielsze oczekiwania. To była także moment równoważny z pierwszą płatną współpracą. 

Jest jakieś medium społecznościowe, w ramach którego tworzenie contentu daje Ci więcej satysfakcji niż w przypadku innych kanałów? 

Tak! Zdecydowanie Instagram daje mi najwięcej satysfakcji, ma to bezpośredni związek z możliwościami, które niesie za sobą to medium. Instagram łączy w sobie kilka rzeczy, które są dla mnie najbardziej istotne. Po pierwsze estetykę, która jest dla mnie niezwykle ważna. Uwielbiam się otaczać i inspirować innych pięknymi kompozycjami, dopracowanymi zdjęciami, a także czerpać od innych pomysły na piękne kadry. Na Instagramie można dostrzec wiele estetyk, nauczyć się ich i wybrać najbliższą swojemu sercu. Druga kwestia, to Instagram Stories, czyli narzędzie, które pozwala mi na codzienny kontakt z moimi odbiorcami, a także przełamanie wszelkich barier i ograniczeń pomiędzy twórcą, a odbiorcą. Trzeci aspekt, to Instagram Reels, który jest odpowiedzią na wzrost popularności TikToka, jest jednak zasadnicza różnica pomiędzy contentem publikowanym na tych dwóch mediach. Mianowicie, Instagram Reels obfituje w estetyczne treści, które są w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a przy tym każdy film niesie za sobą jakąś wartość dodaną – inspirację modową, wnętrzarską, skrót dnia codziennego. Działanie na TikToku w dużej mierze opiera się na nagrywaniu treści w oparciu o trendy i lipsync, co przychodzi mi odrobinę mniej naturalnie. 

Które social media są wg. Ciebie teraz najbardziej na topie, a które prognozujesz, że będą najpopularniejsze w niedalekiej przyszłości?

TikTok i Instagram Reels to media społecznościowe, które coraz bardziej zyskują na popularności i nie ma na ten moment prognoz, które miałyby wskazywać na zmiany w tym względzie. Format video zdecydowanie przyćmił zdjęcia, co widać choćby po statystykach na Instagramie porównując zdjęcie i Instagram Reels opublikowane w tym samym dniu, o tej samej porze, na tym samym profilu. 

Na Twoim instagramowym profilu Cheers Stories można znaleźć sporo wskazówek dotyczących tworzenia angażującego contentu w sieci. Mogłabyś zebrać w kilku zdaniach te, które są według Ciebie kluczowe?

Dla mnie najważniejsza jest wartość dodana, wychodzę z założenia, że każdy opublikowany materiał powinien wnieść coś do życia odbiorcy,m może być to ciekawostka, inspiracja lub po prostu wywołanie uśmiechu na czyjejś twarzy za pomocą LOL contentu. Niezwykle angażującymi treściami są te będące odpowiedzią na obecną sytuację, trendy, zachodzące zmiany, czyli tzw. real time content – takie treści interesują odbiorców, są ciekawi zdania twórców, chcą dowiedzieć się czegoś interesującego. Najbardziej kluczowym aspektem w kontekście tworzenia angażujących treści jest regularność publikacji i stały kontakt z obserwatorami, dzięki temu twórcy nie zostają zapomnieni, a widzowie każdego dnia wyczekują co nowego pojawi się na ich profilu. 

Pozyskiwanie uwagi followersów to jedno, ale jak ją utrzymać?

Już wspomniana przeze mnie we wcześniejszej odpowiedzi regularność – nie można dać followersom o sobie zapomnieć. Niestety, algorytm instagrama przy nieregularnych publikacjach nie jest łaskawy, dlatego warto jest postować kilka razy w tygodniu i zamieszczać codzienne Insta Stories. Dla mnie ważne jest, by widzowie widzieli we mnie koleżankę, przyjaciółkę, której ufają i mogą porozmawiać na wiele tematów. Nie jest to osiągalne bez wprowadzenia ich do prywatnego życia. Dla widzów istotna jest możliwość podzielenia się swoją opinią i nie można im tego odebrać – rewelacyjnie sprawdza się tutaj CTA, czyli call to action – pytania w treści postów, w filmach, na instagram stories wplatane za pomocą różnych narzędzi. 

A jakich błędów przy kreowaniu treści w sieci należy Twoim zdaniem unikać?

Popełnianie błędów jest naprawdę okej, bo to dzięki nim najwięcej się uczymy. Sama mam ich trochę na swoim koncie i nie żałuję. Jednym z błędów jest niespójność publikowanych treści i brak określonej strategii w konsekwencji czego profil jest o wszystkim i o niczym, nie kojarzy się z danym twórcom i widz nie znajduje jakiejkolwiek przesłanki ku temu, by na takim profilu pozostać. 

Jesteś w stanie przewidzieć jakie contentowe trendy będą rządzić w social mediach w 2022 roku?

  • format video i dynamiczne przejścia, który jest bliski mojemu sercu;
  • naturalność i brak filtrów – jest to bardzo potrzebne w szczególności w komunikacie skierowanym do młodszych osób;
  • content dotyczący mental health i body positivity; 
  • zoom na detale; 
  • podcasty. 

Oliwia, bardzo dziękuję Ci za rozmowę!

Trendy & Porady:
Insta News