SZUKAJ

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o marce Boss, której garnitury podbiły świat

Choć historia marki Boss, z uwagi na wątek jej początkowej działalności, uchodzi za dość kontrowersyjną, to jednak zdecydowanie nie da się jej odmówić kultowego znaczenia dla branży mody. Garnitury od Hugo Bossa nosili najwięksi filmowi gentelmani, polityczni przedstawiciele państw i gwiazdy na premierach topowych filmów. Dziś marka słynie już nie tylko z doskonałej jakości męskich garniturów, ale też produkcji odzieży, butów i dodatków wpisujących się w najgorętsze tendencje modowe. Jej twarzami są z kolei tacy przedstawiciele młodego pokolenia jak chociażby modelka Kendall Jenner. Co jeszcze warto wiedzieć o tym brandzie?

Doskonała, rzemieślnicza jakość, proste fasony, nowoczesne detale i rozpoznawalne na całym świecie logo. Co jeszcze stoi za dzisiejszym sukcesem marki Hugo Boss?

W 1923 roku Hugo Boss założył markę odzieżową w Metzingen. Początkowo firma specjalizowała się w produkcji ubrań roboczych, kombinezonów, płaszczy przeciwdeszczowych i mundurów. Od 1933 roku produkowała mundury dla niemieckich oddziałów szturmowych, Wehrmachtu i Hitlerjugend. Po śmierci Bossa w 1948 roku fabryka powróciła do produkcji mundurów dla pracowników poczty i policji. W 1953 roku wyprodukowano w niej pierwsze męskie garnitury, z których niedługo później brand zasłynął. Zupełnie nową renomę Boss zyskał w latach sześćdziesiątych, kiedy to marka była już znana w całej Europie.

model w dresie boss
model w czarnym dresie boss

Na początku lat 70-tych, po kilku zmianach w zarządzie firmy, Jochen i Uwe Holy, wnukowie Bossa, przejęli produkcję odzieży roboczej, a duet zaczął produkować modne garnitury męskie i odzież sportową. W kolejnych latach nowi właściciele przekształcili Hugo Bossa z producenta odzieży roboczej w firmę produkującą stylową odzież męską. Hugo Boss był pierwszą niemiecką firmą, która zbudowała tożsamość marki w sektorze odzieży męskiej.

Firma Boss stopniowo rozwijała się i stała się międzynarodowym domem dla największych projektantów mody. W latach 80-tych Hugo Boss zbudował wysoki stopień świadomości marki, poprzez dystrybucję licencji i rozszerzenie marki na perfumy, koszule, odzież sportową, dzianiny i odzież skórzaną. W 1985 roku Boss wszedł na giełdę w Niemczech.

Kontrola rodzinna nad tym niemieckim brandem zakończyła się w 1992 roku, a od 1993 roku Marzotto S.p.A. z Valdagno przejął większość udziałów w Hugo Boss AG. Aktualnie firma działa w ponad dziewięćdziesięciu krajach, a jej asortyment obejmuje odzież cielistą, kosmetyki, odzież wieczorową, elegancką, wizytową, okulary, perfumy, obuwie i zegarki i inne akcesoria.

Od początku sprawowania kontroli przez Marzotto, Hugo Boss AG stosuje strategię trzech marek na rynku odzieży męskiej pod markami Boss Hugo Boss, Hugo i Baldessarini. Boss Man, główna marka firmy, jest podzielona na trzy marki zależne – Black Label (odzież biznesowa i rekreacyjna), Orange Label (miejska odzież sportowa) i Green Label (odzież outdoorowa).

Co wyróżnia markę Boss na tle innych luksusowych brandów? Kiedyś zdecydowanie była to precyzja wykonania garniturów męskich i doskonałe krawiectwo. Poza nimi, dziś do cech charakterystycznych Bossa można zaliczyć:

  • znanych ambasadorów, którzy wybierają metkę niemieckiego projektanta nie tylko na czerwone dywany, ale także reprezentują firmę na tle marketingowym (niegdyś Sylvester Stallone, dziś modelki takie jak Hailey Bieber czy Kendall Jenner);
  • rzemieślnicza jakość wykonania produktów i jakość znana na całym świecie;
  • proste, ponadczasowe i sprawdzone fasony, które nigdy nie wychodzą z mody;
  • detale unowocześniające kapsułowe elementy garderoby;
  • bazowe i neutralne kolory kolekcji.

Dużą przewagę nad innymi firmami odzieżowymi marka zawdzięcza szerokiej gamie asortymentowej. W kolekcjach znajdziemy nie tylko świetnie skrojone garnitury wizytowe, ale też całą masę casualowych i sportowych ubrań. To właśnie dywersyfikacja produktowa pozwoliła marce firmie dotrzeć do tak szerokiej grupy odbiorców.

Na MODIVO znajdziesz cały szereg produktów marki Boss pochodzących z najnowszych kolekcji. Ubrania są naprawdę łatwe w stylizowaniu, a jeśli szukasz inspiracji do tego jak je nosić, znajdziesz je poniżej:

Pamiętaj, że marka nie produkuje wyłącznie asortymentu dla mężczyzn, ale także dla kobiet. Damski garnitur Boss w kraciastym wariancie to świetna opcja na co dzień (do prostego T-shirtu i białych sneakersów), ale też do biura (w komplecie ze szpilkami). 

modelka w garniturze Boss

Boss to nie tylko ponadczasowe fasony, ale też bardzo trendy elementy garderoby, takie jak chociażby skórzane spodnie. Noszone z prostym golfem i butami na platformie zyskują rasowy, minimalistyczny charakter. 

modelka w skórzanych spodniach Boss
skórzane spodnie boss

Proste, minimalistyczne stylizacje z nutą ekstrawagancji to bardzo #bossstyle. Jedną z nich może być look oparty na bazie czarnego kombinezonu. To klasyk, który odpowiednio wystylizowany, sprawdzi się w każdej garderobie i na różne okazje. Wszystko zależy od tego, jak dobierzesz dodatki.

modelka w czarnym kombinezonie damskim
modelka w futrze i kombinezonie

Z biegiem czasu brand „rozbił się” na poszczególne marki: Boss i Hugo. Tym samym zwiększył świadomość konsumentów, udział w rynku i dotarł do jeszcze większej liczby odbiorców. Spółka matka (Hugo Boss) stale ewoluuje – ma to swoje odbicie także w logo jej poszczególnych marek.

Do niedawna marka znana była pod logiem, które zdobił szeryfowy napis „BOSS”, poniżej ozdobiony dopiskiem „HUGO BOSS”. Dziś brand podpisuje się wyłącznie podpisem „BOSS” w charakterystycznej dla spółki matki, bezszeryfowej czcionce.

Zobacz też: Be Your Own Boss – Kendall Jenner i Hailey Bieber w kampanii marki BOSS >>>

Elitarny charakter produktów, nienaganna jakość i niezmienne dostosowywanie asortymentu do obecnie panujących trendów, a zarazem utrzymywanie kapsułowych kolekcji, to cechy definiujące niemiecki brand. Dzięki nim Hugo Boss jest obecnie jedną z najbardziej popularnych, luksusowych marek modowych na świecie.

Boss znany jest także ze sponsorowania sportowców, a szeroki marketing opiewający w największe gwiazdy świata fashion sprawia, że firma stale pnie się w górę i zyskuje coraz to nowych odbiorców.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Trendy & Porady:
Insta News