SZUKAJ

Bottega Veneta najgorętsza marka w branży modowej

New Bottega = Old Céline. Fanki francuskiej marki Céline (jeszcze z akcentem nad ‘e’) nie mogły otrząsnąć się po odejściu Phoebe Philo z ich ukochanej marki. Wyznawczynie Céline (bo w zasadzie tak należy je nazwać) absolutnie nie chciały zaakceptować nowego dyrektora marki Heidi Slimane’a, który wywrócił dom mody do góry nogami. Projektant znany jest z punkowej i bezkompromisowej estetyki, jakże dalekiej od dyskretnego, francuskiego wyczucia Philo. Swoje przewrotowe działania rozpoczął od zmiany nazwy z Céline na Celine, to samo zrobił w 2012 roku, gdy przejął stery w Yves Saint Laurent. Zmienił nazwę z YSL na Saint Laurent.

Na szczęście dla Philomanek oraz wszystkich fanów wyrafinowanego minimalizmu, na ratunek pojawił się Daniel Lee. Był odpowiedzialny za linię ready-to-wear w Céline pod rządami Philo, gdzie nasiąknął jej estetyką. W 2018 roku został nowym dyrektorem kreatywnym Bottega Veneta i zaczął tworzyć projekty, które pokochały minimalistki. Klientki Céline “przeniosły się teraz do Bottega Veneta. Lee zrewolucjonizował markę w podobny sposób, jak zrobił to Alessandro Michele w Gucci. Obecnie to dwie najbardziej cool marki, których produkty stają się obiektami pożądania.

#newbottega

David Lee buduje wizerunek Bottegi w oparciu o kilka założeń: wyrafinowaną elegancję w zgodzie z historią i dziedzictwem marki, wykorzystanie najnowocześniejszych technologii i tradycyjnego rzemiosła, które charakteryzuje doskonała jakość oraz umiejętne łączenie niekwestionowanego luksusu, z którego korzystamy na co dzień.

Projektant nie odcina się od DNA marki, bazującego na wyrobach skórzanych oraz charakterystycznych plecionkach. Czerpie garściami z kilkudziesięcioletniej historii włoskiego domu mody. W swoich kolekcjach zaprezentował powrót do minionych dekad, lat 80. i 90. i połączył wysublimowaną elegancję z codziennym luzem. Dużym uznaniem cieszą się płaszcze i kombinezony, dzianinowe sukienki, oversizowe marynarki oraz skórzane bermudy. Niemniej jednak największym obiektem pożądania są akcesoria Bottega Veneta.

Projekty Bottega Veneta zalewają Instagram. Hasztag “newbottega” został dodany do postów już 25 milionów razy. Modele torebek Pouch i Cassette stały się “it bags”. Podobnie jest z najbardziej kultowymi butami od Bottegi. Mowa o czółenkach z kwadratowym noskiem z siateczką oraz wykonanych z pikowanej skóry.

Torebki i buty Bottega Veneta były najpopularniejszymi akcesoriami noszonymi (i fotografowanymi) podczas tegorocznych tygodni mody, szczególnie w Europie. Dostępne są w wielu kolorach, nam szczególnie do gustu przypadły błękitne i szalone fioletowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
Insta News