SZUKAJ

Polskie marki odzieżowe w MODIVO

5 min.

Ubrania z metką made in Poland zasługują na szczególne brawa za to, że idą ramię w ramię z duchem zrównoważonego podejścia do mody. Polskie marki odzieżowe słyną z wykorzystywania wysokiej jakości tkanin i fantastycznej interpretacji światowych trendów. Niektóre z nich znajdziesz w MODIVO.

Ubrania naszych rodzimych projektantów coraz częściej podbijają szafy kobiet. Co stoi za ich fenomenem?

MODIVO WYPRZEDAŻ

Od dłuższego czasu obserwujemy trend na zrównoważone zakupy. W końcu! A jak wiemy, nasze rodzime marki po mistrzowsku wykorzystują swoją wiedzę na temat ekologii i aktualnych trendów modowych. Polskie marki porzucają nurt fast fashion i skupiają się na produkowaniu odzieży w sposób odpowiedzialny, sprawdzony i przemyślany. Nie ma tu miejsca na ślepe podążanie za najnowszymi tendencjami w modzie, kosztem materiałów i czasu pracowników. Ubrania made in Poland są szyte z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, materiały i czynnik ludzki.

Polskie marki odzieżowe to eksperci w tworzeniu perełek konkurujących na rynku ręcznie szytymi projektami, materiałami najwyższej jakości i naturalnymi tkaninami. Do tego należy też dorzucić perfekcyjny design i świeże pomysły. Ten fantastyczny miks sprawia, że ubrania produkowane w Polsce pretendują do miana jednych z najlepszych na świecie.

Niektóre znane polskie marki odzieżowe znajdziesz w MODIVO. Przyjrzyjmy się zatem brandom, które pokochasz nie tylko za spektakularnie skrojone materiały, ale też totalnie modne projekty.

Znane polskie marki odzieżowe doskonale wiedzą, jak tworzyć modę w zgodzie ze środowiskiem. Ten balans pozwala im na zdobycie uznania na całym świecie. Nie inaczej było z MMC Studio – marką stworzoną przez Ilonę Majer i Rafała Michalaka.

Poznali się w łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, a zaczynali skromnie – jako niewielkie studio projektowe. Po 22 latach można śmiało powiedzieć, że MMC Studio to globalnie rozpoznawalna polska marka z modą premium.

Na lokalnym rynku zabłysnęli rozpoznawalną i charakterystyczną dla nich estetyką. Ich produkty są zdekonstruowane i przeczą wszelkim zasadom grawitacji. Metaliczna kolorystyka, przeskalowane żakiety, puchowe kurtki i kamizelki stoją na czele projektów, które pokochały setki tysięcy osób.

Kolekcja kapsułowa MODIVO x MMC: streetwear na nowym poziomie

W wyniku współpracy MMC Studio i MODIVO, podczas pokazu mody AW 2022/23 zaprezentowano kolekcję kapsułową, którą dziś możesz kupić w sklepie multibrandu. Królują w niej marynarki, spódnice, bluzy i szerokie spodnie. Cała kolekcja opiera się na nonszalanckim miksie oversize’u z eleganckimi elementami garderoby.

Zanim Undress Code zabłysnęła w Polsce, zbudowała mocną pozycję w Paryżu, podbijając Galerię Lafayette. Niedługo później, pod przewodnictwem Izabeli Godlewskiej, podbiła polski rynek i zgarnęła rzesze zachwyconych klientek, które cenią sobie zmysłową modę. Undress Code produkuje bieliznę świetnie sprawdzającą się zarówno pod spodem, jak i na wierzchu, a jej fenomen znajduje odzwierciedlenie w codziennych stylizacjach.

Zobacz też: Bieliźniane topy, koronkowe staniki i nie tylko – jak nosić bieliznę damską w codziennych stylizacjach? >>>

Polskiej marce Undress Code popularność przyniosła właśnie bielizna: piękna, kobieca i zmysłowa, która przekonuje o tym, że tego typu elementy garderoby nie muszą być nudne, a ich najważniejszymi kryteriami są wygoda i sensualność.

Izabela Godlewska

,,Tworzymy dla kobiet, które marzą, uwielbiają szaleć i nie boją się naprawdę żyć. Chcemy opowiadać ich historie i inspirować do spełniania marzeń.”

Z każdą kolekcją Undress Code pogłębia swoją ofertę o kolejne nowoczesne projekty bielizny, ale coraz bardziej wchodzi w zamysł ready-to-wear, projektując body, sukienki i braletki, które mogą służyć jako pełnoprawne, wierzchnie elementy garderoby. To od Ciebie zależy, ile chcesz zakryć, a ile pokazać. Dziewczyna Undress Code jest odważna i ponad wszystko ceni sobie indywidualizm i wygodę.

Marka Izabeli Godlewskiej projektuje w oparciu o zrównoważoną modę – jej produkty powstają w lokalnych szwalniach, a najwyższej jakości materiały są sprowadzane z Włoch i Francji.

 
Tego brandu nie trzeba przedstawiać nikomu, kto kocha modę. La Mania od 2010 roku zachwyca projektami, które stanowią połączenie nonszalancji ze stylem, a swoje kolekcje opiera na światowych trendach oraz najwyższej jakości. Jedna z najbardziej znanych polskich marek odzieżowych powstała z pomysłu cenionej za styl i nowatorskie podejście do mody – Joanny Przetakiewicz. La Mania odniosła spektakularną renomę na arenie międzynarodowej. Czym zachwyca zadowolone na całym świecie klientki?  

biała koszula La Mania
żakiet La Mania
bluza La Mania

Kolekcje La Manii to współczesny i minimalistyczny sznyt. Charakterystyczne dla brandu są oversize’owe, a jednocześnie niezwykle kobiece kroje oraz stonowane, uniwersalne barwy. Co więcej, produkty wykonane są z miękkich tkanin o naturalnym składzie. W La Manii moda i styl łączą się z luzem i komfortem. To marka dla kobiet, które chętnie manifestują swój styl, nieustannie dążą po więcej i kreują nowoczesną rzeczywistość. 

Od 2020 roku funkcję Dyrektor Kreatywnej w La Manii sprawuje Sandra Kaczorowska, która odpowiedzialna jest za metamorfozę marki i zmianę strategii. Podczas tworzenia najważniejsze są dla niej styl i komfort, którym podkreśla kobiecie piękno, a także odważna reakcja na zmiany w światowych trendach.  

Dollina to polska marka, stworzona przez blogerkę Dorotę Gol w 2020 roku. W ofercie brandu znajdziemy ubrania porywające ponadczasową elegancją i współczesnymi fasonami. Fascynacja modą popchnęła założycielkę do stworzenia kolekcji bogatej w oversize’owe marynarki inspirowane męską szafą i kapsułowe elementy garderoby zachowane w kobiecych i subtelnych formach. Nie brakuje w niej ziemistych i pastelowych kolorów, które znajdą odzwierciedlenie w szafie przez cały rok.

Dollina - ubrania szyte w Polsce

W duchu zrównoważonej mody, Gol projektuje z myślą o ekologii – w ofercie marki Dollina znajdziemy m.in płaszcze szyte z wegańskiej skóry i jej imitacji. Wszystkie ubrania produkowane są wyłącznie w Polsce, a materiały selekcjonowane przez projektantkę sprostają wymaganiom kobiet zwracających uwagę na najwyższą jakość i komfort.

Polska marka odzieżowa Elementy zabłysnęła na naszym rynku osiem lat temu pod przewodnictwem Marty Garbińskiej-Włodarczyk oraz Bartosza Ladra i od razu wniosła do rodzimego świata mody powiew świeżości. Jeszcze jakiś czas temu transparentność cen i ekologiczne materiały były czymś, do czego każdy pragnął dążyć. Dziś (z Elementami na czele), polski rynek może pochwalić się markami, które te wartości traktują jako nadrzędne.

tania polska marka odzieżowa Elementy

Elementy rosną w siłę dzięki swoim celom i założeniom. Etyczna produkcja ubrań i kompletna przejrzystość cen mają dla niej najwyższe znaczenie. Polska marka otwarcie komunikuje, w jaki sposób wycenia ubrania. Pokazuje, ile kosztują materiały potrzebne do wyprodukowania ich projektów, ile wynosi koszt ich szycia i jakie odniesienie do ich cen ma marża. Kierując się mottem: ,,we want to run the business right”, składają ukłon ku sprawiedliwości i kapitałowi społecznemu, które są ich najwyższymi wartościami.

Jakie są Elementy? Stawiają na casualowe ubrania, które jednocześnie w sam raz nadadzą się na dzień spędzony w biurze. Kolekcje w ofercie marki cechują się prostymi i klasycznymi krojami nawiązującymi do geometrii, a ich kolorystyka jest banalnie piękna: znajdziesz tam biel, beż, czerń, granat i butelkową zieleń.

Marta Garbińska-Włodarczyk

,,Każde ubranie, które projektuję, zaczyna się od kształtu. Wycinam poszczególne części, które składają się w całość. Są jak puzzle. Od razu widać, czy elementy do siebie pasują.”

Balagan zachwyca nie tylko nowatorskim podejściem do mody, ale też promowaniem świadomych zakupów. Słynący z fantastycznych butów, produkowanych przy wykorzystaniu materiałów najwyższej jakości, Balagan prowadzi polskie marki odzieżowe na międzynarodową arenę.

minimalistyczna polska marka Balagan

Prosta elegancja polskiego wzornictwa, zamiłowanie do rzemiosła i lokalna produkcja wyniosły Agatę Matlak-Lutyk i Hannę Ferenc-Hilsden na szczyt modowej sławy. Podobnie jak Elementy, założycielki stawiają na transparentność, dzięki której każda klientka wie, co składa się na cenę kupowanych przez nich akcesoriów.

Balagan zachwyca prostotą i elegancją. Ich produkty w genialny sposób nawiązują do aktualnych trendów, przy jednoczesnym zachowaniu skromności projektów.

1 model wegańskich butów, 3 wysokości cholewki – tym właśnie charakteryzują się projekty obuwia New Orchard – polskiej marki modowej, która swój minimalistyczny design łączy z wysokimi standardami wykonania. Botki brandu są ponadczasowe, komfortowe i ekologiczne. Ich głównym składnikiem jest wegański materiał najwyższej jakości, produkowany z miłością do środowiska naturalnego.

W ofercie marki New Orchard znajdziemy zaledwie (a może aż) jeden rodzaj butów – botki opatrzone wegańskimi tkaninami, ekologiczną pianką EVA, wytwarzaną z odpadów bananowych i sztucznym futerkiem. Ten wyjątkowy model obuwia znajdziesz w trzech różnych długościach cholewki, których gama kolorystyczna urzeka ciepłymi odcieniami nude i butelkową zielenią.

polska firma odzieżowa New Orchard
polski streetwear
buty wegańskie New Orchard

Kolekcje New Orchard zachwycają pięknymi kampaniami marketingowymi, których głównymi bohaterami są psy. Brand dba bowiem nie tylko o ekologię, ale też aktywnie angażuje się w walkę o prawa zwierząt, przekazując na rzecz organizacji zajmujących się z ich adopcją 10 proc. kwoty ze sprzedaży.

Polskie marki odzieżowe z wielką radością przedstawiają nam zupełnie nowy obraz podejścia do mody. Produkując garderoby z daleka trzymające się trendu fast fashion uczą nas, jak ubierać się modnie, ale też mądrze. Jednym z takich brandów jest KAASKAS – marka stworzona przez Kasię Skórzyńską, która zasłynęła z przepięknych jedwabnych chust i apaszek.

kaaskas polska marka odzieżowa
polska marka odzieżowa damska kaaskas
kaaskas polska firma odzieżowa

Wzorem do stworzenia kolekcji KAASKAS były gwiazdy kina lat 20., które nosiły chusty jak turbany. Ikony mody lat 40. zestawiały je z beżowymi trenczami, a aktorki kina z lat 50., (przede wszystkim Audrey Hepburn), stylizowały apaszki z wielkimi okularami. W swojej ofercie KAASKAS przedstawia chusty bogate w printy na wzór kolażu, ręcznych malowideł oraz geometrii. Produkty Kasi Skórzyńskiej cechuje ponadczasowość, unikatowość i oczywiście – zrównoważona moda.

Miejmy nadzieję, że odpowiedzialne podejście do produkcji ubrań pewnego dnia stanie się czymś powszechnym, a tym samym światowej sławy brandy wezmą przykład z polskich marek odzieżowych, które łączą w sobie miłość do mody i środowiska.

Trendy & Porady:
Insta News