SZUKAJ

Rodzinny biznes i rekomendacja od Coco Chanel, czyli historia marki HANRO

3 min.

Od ponad 130 lat marka Hanro produkuje wysokiej jakości bieliznę dzienną i nocną. Firma została założona w 1884 roku w szwajcarskim mieście Liestal przez Alberta HANdschina i Carla ROnusa i od tego czasu jest synonimem luksusowego niedopowiedzenia, najwyższej jakości i ponadczasowego stylu. Dziesięciolecia tradycji w połączeniu z innowacjami technicznymi i ponadczasowym wzornictwem sprawiają, że Hanro jest marką niepowtarzalną. Ich produkty wyróżniają się najwyższą jakością, wykwintnym rzemiosłem i wielką dbałością o szczegóły. Nic dziwnego więc, że bieliznę tę rekomendowała niegdyś… sama Coco Chanel. 

Poznaj historię i asortyment tego szwajcarskiego brandu.

Black Weeks w MODIVO

1884

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

W 1884 roku Albert Handschin zakłada fabrykę dzianin w Liestal w Szwajcarii.

Jego wizja: bielizna z naturalnych włókien, miękka i wygodna w noszeniu, dla eleganckiej, nowoczesnej kobiety tamtych czasów.

1910

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

W 1913 roku zostaje zarejestrowany znak towarowy HANRO – złożony z nazwiska Alberta Handschina i jego partnera biznesowego Carla Ronusa. Od samego początku HANRO stawiało na pierwszym miejscu własną, opatentowaną technologię dziania na okrągło, która gwarantowała idealne dopasowanie i komfort.

1920

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

Ultralekkie, podkreślające talię topy Spencer i koliście tkane body z najlepszej wełny i jedwabiu mają za zadanie przede wszystkim utrzymać ciepło ciała. Później modne i uwodzicielskie elementy bielizny uzupełniają ten wygląd.

1940

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

Ze względu na trudny okres II wojny światowej, w którym wełna jest racjonowana, HANRO rozpoczyna pracę z nowymi i innowacyjnymi tkaninami wiskozowymi z celulozy. Włókna syntetyczne są wprowadzane tylko przy zachowaniu najsurowszych kryteriów jakości.

1950

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

W latach 50. HANRO buduje swoją reputację wśród pań na całym świecie dzięki eleganckim koszulom nocnym i szlafrokom. Blask divy z Hollywood znajduje odzwierciedlenie w kolekcjach bielizny HANRO. Uwodzicielskie, podkreślające figurę koronkowe kreacje celebrują nowo odkrytą kobiecość. Marilyn Monroe, która nosi bieliznę HANRO w słynnej scenie z filmu „The Seven Year Itch”, jest tylko jednym z przykładów.

1960

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

W erze Flower Power maszyny do koronek Raschel w HANRO pracują na dwie i trzy zmiany. Nowe produkty wykonane z dzianiny Raschel w kolorach bonbon i z motywami kwiatowymi przeżywają rozkwit i sprawiają, że HANRO staje się światowym liderem w branży bieliźniarskiej.

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

Bliskość natury i sportowa ambicja to recepta na zachowanie młodości na dłużej. HANRO zwraca się do młodych i młodych duchem klientów z bielizną sportową z grubej dzianiny żeberkowej. Tendencja do przekształcania się bielizny w odzież wierzchnią jest już widoczna w przypadku zestawu biustonosza noszonego jako bikini i body jako kostiumu kąpielowego.

1980

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

W latach 80. HANRO udowadnia, że jest pionierem nowej, purystycznej, inspirowanej wellness estetyki. „Powrót do klasyki” to motto HANRO, które wprowadza na rynek topy wykonane z najdelikatniejszej merceryzowanej bawełny. Top spaghetti Cotton Seamless, noszony na przykład przez Nicole Kidman w filmie „Oczy szeroko zamknięte”, staje się bestsellerem o międzynarodowym statusie kultu.

1990

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

HANRO jest już od ponad wieku liderem w sektorze luksusowej bielizny. Świadoma swojej długiej historii firma HANRO może polegać na tym, co utrwalała przez pokolenia: „Powrót do korzeni”. Nie oznacza to jednak spoczywania na laurach. Symbolizuje to raczej własną filozofię HANRO, która gwarantuje swoim klientom na całym świecie wysoki stopień spójności i innowacyjnej jakości. W 1991 roku HANRO zostaje włączone do austriackiej grupy Huber z siedzibą w Götzis/Vorarlberg.

2000

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

W ciągu ostatnich lat nowoczesne kolekcje odzieży dziennej HANRO w coraz większym stopniu odzwierciedlają swobodny trend nowego wieku. Casualowe koszule i sukienki w modny sposób bawią się ideą wnętrza i zewnętrza oraz zacierają granice między bielizną, bielizną nocną i odzieżą wierzchnią.

2010

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

 W 2016 roku HANRO zostaje uznany za „Projektanta Roku 2016” przez największe i najbardziej prestiżowe targi bielizny na świecie SALON INTERNATIONAL DE LA LINGERIE, spośród 500 marek bieliźnianych.

2020

Źródło zdjęcia: strona główna i archiwa marki HANRO

Dla HANRO zrównoważony rozwój to coś więcej niż nowy, nadchodzący trend. Zrównoważony rozwój był zawsze żywy i jest częścią DNA marki. Dlatego HANRO wciąż stawia na nowoczesne, celulozowe włókna takie jak: TENCELTM. Wraz z nowoczesnymi kolekcjami Trend-Collections i koncepcją INDIVIDUALS @ HANRO, HANRO pokazuje, że bielizna i bielizna nocna może być czymś więcej niż jest. Dzięki kolekcji Mix & Match możliwe jest tworzenie nowych stylów, w których znikają granice między bielizną dzienną i nocną, jak również między bielizną do użytku wewnętrznego i zewnętrznego.

W 1951 roku, w epoce zdominowanej przez tradycyjny obraz kobiety, szwajcarska działaczka na rzecz praw kobiet Iris von Roten została kierownikiem ds. reklamy w firmie HANRO

HANRO jest uważany za pioniera kolistej maszyny dziewiarskiej i stworzyć zupełnie nowe doświadczenie noszenia bielizny. Dzianinowe projekty uwolniły wówczas kobiety od gorsetów i miały znaczący wpływ na przebieg ówczesnej emancypacji. 

Coco Chanel zalecała noszenie prostych tank topów HANRO pod swoimi przełomowymi sukienkami z elastycznego dżerseju.

W kampaniach marki HANRO pojawiły się takie modelki jak Linda Evangelista, Carla Bruni czy Andy McDowell.

Obecne projekty marki HANRO, choć odwołują się do tradycji wzornictwa i rzemiosła tego szwajcarskiego brandu, odważnie patrzą też w przyszłość i mają na względzie tzw. ,,tu i teraz”. Projektanci robią więc wszystko by design HANRO łączył w sobie komfort noszenia bielizny, niezbędny dla nowoczesnej kobiety, proste i ponadczasowe wzornictwo odwołujące się do francuskiego stylu, ale też nowoczesne rozwiązania, takie jak innowacyjne tkaniny. 

HANRO to więc stylowe piżamy w bazowych kolorach, bawełniane komplety bielizny typu basic (idealne zarówno pod stylizację jak i również w roli piżamy), ale też koronkowe, delikatne zestawy składające się z biustonosza i fig, idealne pod stylizacje we francuskim klimacie. 

Trendy & Porady:
Insta News