SZUKAJ

5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o marce The North Face  

4 min.

„Never stop exploring” – to hasło, które od początku przyświeca marce The North Face. Ciągła chęć innowacji doprowadziła ją na sam szczyt outdoorowego imperium, a modowe zacięcie pozwoliło nawiązać wiele ciekawych kolaboracji, np. z marką Gucci. Historia firmy The North Face jest rewolucyjna i fascynująca, ponieważ przedstawia walkę z żywiołami oraz nieposkromioną naturą. Poznaj osiągnięcia i produkty słynnej marki outdoor!  

Legendarny plecak The North Face Ruthsack czy namiot sferyczny The Oval InTENTion zmieniły komfort górskich wędrówek. Co jeszcze zawdzięczamy amerykańskiemu brandowi?  

Początki marki The North Face sięgają 1966 roku, wówczas to Douglas Tompkins i Susie Russell zakładają malutki sklep narciarski oraz turystyczny. Mają w kieszeni pożyczone 5 tyś. dolarów, a w sercach ogromną pasję do gór. Nazywają go North Face, co oznacza po prostu „północna ściana”. W świecie alpinistów to synonim najtrudniejszych oraz najbardziej niedostępnych szlaków. Samo logo marki jest odwzorowaniem ściany El Capitan – formacji skalnej o ponad kilometrowej wysokości, położonej w dolinie Yosemite, w środkowej Kalifornii.

Ciekawostka  

Na otwarciu sklepu North Face grał zespół Grateful Dead, wschodząca gwiazda rocka i ulubiona kapela amerykańskich hipisów. 

Marka The North Face często podkreśla, że wyposaża odkrywców w sprzęt, który pozwala im realizować marzenia, a ponadto testować granice osiągów i możliwości. Na oficjalnej stronie producenta znajdziesz drzewo z ich najważniejszymi osiągnięciami. Zdecydowanie zalicza się do nich maksymalnie wydajny namiot w kształcie litery A Oval InTENTion, legendarna torba podróżna Base Camp, wykonana z niemal niezniszczalnych materiałów oraz kultowy polar Denali Jacket, który wciąż nie wypadł z katalogu marki The North Face.  

Z małego sklepu do wielkiego imperium 

Ciekawi Cię, jakim sposobem malutki sklepik urósł do outdoorowego imperium? Jak rozwinęła się firma The North Face i ze sportowej stała się po części lifestyle’ową? Cofnijmy się więc o przeszło pięćdziesiąt lat. Douglas Tompkins, czyli wspomniany wcześniej twórca marki, szybko porzucił swój biznes. Niespełna dwa lata po otwarciu przedsiębiorstwa wsiadł z czwórką przyjaciół do vana, by wspiąć się na szczyt Fitz Roy (opowiada o tym film „Mountain of Storm”). Po powrocie z Patagonii Tompkins sprzedaje swoje udziały, by kolejno zaangażować się w rozwój marki Esprit, a finalnie zająć się wykupowaniem ziem w Ameryce Północnej i tworzeniem parków narodowych.  

Za rozbudowę i aktualną pozycję marki The North Face odpowiada jego przyjaciel – Kenneth „Hap” Klopp. To właśnie on jest pomysłodawcą legendarnego plecaka The North Face o nazwie Ruthsack, który zapoczątkował modę na backpacking. Czym wyróżniał się wspomniany plecak? Przede wszystkim niespotykaną lekkością i dużą ilością kieszeni. Choć dziś uznajemy to za normę, wówczas stanowiło rewolucję. Od lat 60. XX wieku amerykańska marka outdoor nieustannie się rozwija i wspiera pasjonatów górskich aktywności, ulepszając swoje produkty o coraz to nowsze membrany i niezwykle wytrzymałe rzeczy. The North Face to idealny przykład, jak przekłuć pasję w naprawdę wielkie pieniądze. Aktualnie marka jest częścią amerykańskiej korporacji odzieżowej VF Corporation. 

Czy wiesz, że…?  

W 2010 roku marka The North Face założyła fundację, której celem jest zachęcanie dzieci i młodzieży do aktywności outdoorowych. 

Kurtki, spodnie czy plecaki The North Face – choć dedykowane pasjonatom górskich aktywności – szybko znalazły swoje miejsce w popkulturze. Miejski outdoor stał się szczególnie popularny w środowisku raperów. W latach 90. XX wieku kurtki The North Face zawładnęły nowojorską sceną (mowa tu o modelu North Face Nuptse). Niedługo później nastał trend na bluzy oraz czapki, który właściwie przetrwał w środowisku muzyków aż do dziś.  

Marka The North Face, mimo licznych współprac i kolaboracji, nie zatraciła swojego górskiego rodowodu. Ich nowa kolekcja FUTURELIGHT™ opatrzona jest hasłem – więcej oddychalności, więcej ochrony i więcej natury. Nie zmienia to faktu, że coraz częściej widzimy kurtki damskie i męskie The North Face na ulicach miast. Ubrania oraz akcesoria popularnej marki outdoor praktycznie nie wychodzą z trendów, wręcz przeciwnie – zyskują coraz więcej zwolenników. Wśród znanych osób, które chętnie sięgają po kurtki, spodnie czy oddychające T-shirty The North Face, można wymienić: Emily Ratajkowski, Billie Eilish, Hailey Bieber, Jennifer Aniston, Kimberly Stewart, Jennifer Lopez, Miley Cyrus, Bellę Hadid, Amandę Seyfried, Jareda Leto czy Eda Sheerana.  

Jak czytamy na oficjalnej stronie producenta – eksploracja jest ekspresją. To szukanie nowych ścieżek. To podróż od środka. Z tą myślą narodziła się niezwykła kolaboracja The North Face x Gucci, której efektem są naprawdę świetne ubrania, balansujące na granicy outdooru i streetwearu. We wrześniu 2022 roku miała miejsce odsłona trzeciej (najnowszej) kolekcji, inspirowanej klimatem lat 70. i kalejdoskopem. Odważne kolory, geometryczne wzory i niezapomniane nadruki szybko wpisały się w estetykę amerykańskich miast.  

Poniżej Miley Cyrus w kurtce The North Face x Gucci. To nie jedyny koncert, na którym gwiazda zaśpiewała w charakterystycznej puchówce.  

Jednym z flagowych produktów The North Face jest pikowana kurtka puchowa. Miley Cyrus dawała w niej nie jeden koncert, a Jared Leto pozował w niej na ściankach. Nikt nie ma wątpliwości, że marka po prostu jest w trendach, choć z pewnością zawdzięcza to swojej wygodzie i zaawansowanej technologii. Jak nosić kurtkę The North Face na co dzień? Z pomocą przychodzą gwiazdy i influncerki zza oceanu.  

Emily Rajtakowski ma w swojej garderobie co najmniej trzy kurtki puchowe The North Face, co udowadniają zdjęcia paparazzi. Znana modelka chętnie nosi ciepłą puchówkę do wygodnych legginsów lub jeansów oraz butów sportowych. Krótka, różowa kurtka The North Face jest idealną opcją dla fanów miejskiego outdooru i dziewczęcej delikatności.  

Kurtka damska The North Face jest wręcz obowiązkowym elementem szafy influencerek. Bella Hadid z powodzeniem nosi ją ze sportowymi setami, sneakersami i delikatną biżuterią. Jeśli cenisz sobie modowy minimalizm i uniwersalne nakrycia wierzchnie, za jej przykładem wybierz czarną kurtkę damską The North Face.  

Hailey Biber doskonale wie, że marka The North Face powstała z myślą o pasjontach górskich wędrówek, dlatego ciepłą kurtkę puchową TNF chętnie zabiera ze sobą na stok. Model wypełniony puchem i pierzem z pewnością nie pozwolił modelce zmarznąć, nawet przy minusowych temperaturach.  

Zobacz również >>> Après ski: styl prosto ze stoku narciarskiego

Choć firma The North Face kojarzona jest głównie z produkcją świetnej jakości kurtek i praktycznych plecaków, marka ma w swojej ofercie o wiele więcej. Na MODIVO znajdziesz modne polówki opatrzone logo El Capitan, czapki z daszkiem, wygodne spodnie dresowe czy oddychające polary The North Face.  

Billie Eilish chętnie zakłada szerokie spodnie outdoor w połączeniu z bluzą oversize i butami sportowymi. Kto powiedział, że ubrania w góry sprawdzą się tylko na szlakach?  

Billie Eilish w spodniach outdoor The North Face
Billie Eilish (Photo by RB/Bauer-Griffin/GC Images)

Jeśli jesteś osobą praktyczną, a w Twoim codziennym stylu dominują sportowe elementy, zdecydowanie polecam Ci zakup plecaka The North Face (w ofercie z powodzeniem znajdziesz modele z wydzieloną, płaską kieszenią na laptopa) czy pojemnej torby sportowej, którą wykorzystasz zarówno na wycieczki plenerowe, jak i na siłownię.  

Co ciekawe, marka The North Face zajmuje się również sprzedażą wygodnych, casualowych koszul męskich, ciepłych kapci i klapaków basenowych. Choć ceny produktów amerykańskiej marki outdoor nie są niskie, osobiście mogę Ci zaświadczyć, że ich jakość i wytrzymałość są warte swojej ceny. To produkty niemal niezniszczalne, wspierające modę slow fashion i zrównoważony rozwój. 

Znasz już historię i asortyment The North Face? Sprawdź, które produkty warto zaprosić do swojej garderoby!  

To również może Cię zainteresować >>> 5 rzeczy, które musisz wiedzieć o włoskiej marce Pinko

Ikona wpisu: Photo by Jeremy Moeller/Getty Images

Trendy & Porady:
Insta News