SZUKAJ

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o marce Lacoste, jeśli uważasz, że znasz się na modzie!

3 min.

Uosobienie sportowej elegancji i tenniscore, marka premium uwielbiana zarówno przez sportowców jak i trendsetterów. To firma, która wyniosła popularną koszulkę polo do rangi must-have w garderobie każdego stylowego mężczyzny. Od lat świetnie radzi sobie na kortach i dużych eventach sportowych, ale również na ulicach. To styl i klasa sama w sobie. Co każdy fashionista powinien wiedzieć o marce Lacoste? Sprawdźmy!

Biały T-shirt z kołnierzykiem z małym krokodylem na piersi. Czy istnieje bardziej kultowa koszulka? Nie ma drugiej marki, która z takim sukcesem wyprowadziła ubrania do tenisa z kortów na ulice.

Black Weeks w MODIVO

Podczas rozgrywek w US Open w 1926 René Lacoste, francuski tenisista, po raz pierwszy założył białą koszulkę z krótkimi rękawami, uszytą z francuskiej bawełny, co stanowiło całkowitą rewolucję w ówczesnej modzie tenisowej. Rok później amerykańska prasa nadała mu przydomek „the Alligator” (ang. aligator) ze względu na teczkę wykonaną ze skóry aligatora, którą zwykle przy sobie nosił.

Przezwisko to zyskało popularność, ponieważ doskonale oddawało zaciętość Lacoste’a na korcie. Skąd wziął się zielony krokodyl w logotypie marki Lacoste? Sportowiec poprosił przyjaciela o stworzenie rysunku krokodyla, który później wyhaftował na swoich sportowych koszulkach.

Zobacz też >>> Jaki strój do tenisa najlepiej odda sedno trendu tenniscore? Oto hit lata!

No właśnie, czy symbol Lacoste to krokodyl, czy aligator? Chociaż oryginalnie w języku angielskim mowa była o aligatorze (czyli tym mniejszym, bardziej zwrotnym gadzie), to obecnie nawet na polskich oficjalnych stronach marki pisze się o krokodylu.

Nazwa Lacoste to nic innego, jak nazwisko jej pomysłodawcy i założyciela. W 1933 roku René Lacoste, wspólnie z André Gillierem założyli firmę. Po rozpoczęciu masowej produkcji tenisowych koszulek, Lacoste zdecydował się na wykorzystanie wizerunku krokodyla jako oficjalnego logotypu marki. Firma odniosła znaczący sukces w latach 80. XX wieku, kiedy to zyskała światową popularność.

W listopadzie 2012 roku marka Lacoste została bezpośrednio przejęta przez szwajcarską rodzinną grupę Maus Frères, a wartość transakcji oszacowano na ponad 1 miliard euro.

19 stycznia 2015 roku Thierry Guibert, były szef Conforamy, objął stanowisko dyrektora generalnego w Maus Frères International / Lacoste, zastępując José Luisa Durana, który pełnił tę funkcję od 2009 roku.

W 2017 roku grupa Lacoste osiągnęła przychody na poziomie 2 miliardów euro, zarządzając 1200 sklepami, zatrudniając 10 000 pracowników, prowadząc 19 sklepów internetowych i będąc obecną w 120 krajach z 10 600 punktami sprzedaży.

Marka Lacoste opiera się na głęboko zakorzenionych w swoim DNA wartościach, które wywodzą się z filozofii jej założyciela René Lacoste’a. Jego sportowy slogan „najważniejsze jest, by stale grać fair play!” stał się podstawową zasadą, na której opiera się działalność firmy, podkreślając jej zaangażowanie w etykę i uczciwość.

Lacoste to nie tylko symbol elegancji i innowacji, ale również różnorodności – firma zatrudnia ponad 10 000 pracowników, reprezentujących ponad 40 narodowości na całym świecie. Dzięki temu globalnemu zespołowi Lacoste kontynuuje tradycję tworzenia ubrań łączących elegancję, swobodę ruchu i francuski styl, przekazując te wartości z pokolenia na pokolenie. Marka, której korzenie sięgają sukcesów sportowych René Lacoste’a, nieustannie inspiruje się wartościami fair play, wysokiego standardu i odwagi, co czyni ją symbolem autentyczności i savoir-vivre na całym świecie.

Siła designu Lacoste jest na tyle duża, że wyprowadziła koszulki polo, plisowane spódniczki i sukienki, czy jasne bermudy z kortów tenisowych na ulice i na wybiegi. Trend inspirowany tenisem otrzymał nawet swoją nazwę: „tenniscore” wpisując się w nieco szersze zjawisko modowe zwane „athleisure”. Połączenie sportu i rekreacji w wydaniu modowym to wprowadzenie sportowych elementów do casualowego, wielkomiejskiego stylu „na luzie”.

Zobacz też >>> Modna spódniczka tenisowa: jak nosić sportowy model na korcie i na co dzień?

Ostatnie lata to czas, gdy tenisowe inspiracje odważnie zaczęły zaznaczać swoją obecność nawet na wybiegach topowych domów mody. Spódniczki tenisowe pojawiły się na jesienno-zimowym pokazie mody w 2022 roku u Miuccii Prady. W kolekcji Chanel Resort z 2023 roku zobaczyliśmy odważną interpretację stroju do tenisa, łączącego sportowe buty, tweedowe komplety i torby przypominające pokrowce na rakiety. Podczas FW24 marka Lacoste wyraźnie wróciła do swoich korzeni, niemal dosłownie zamieniając swój wybieg w kort tenisowy.

W 2024 roku premierę miał film „Challengers” z Zendayą, który miał kolosalny wpływ na popularność trendu tenniscore, szczególnie w damskiej modzie. Chociaż jej filmowi partnerzy z pewnością zachęcili niejednego z panów do sprawdzenia męskiej kolekcji Lacoste.

Zagrożenie związane z podrabianiem jest dobrze znane wielu popularnym markom, w tym Lacoste. To nielegalna działalność, która stanowi realne zagrożenie dla zaufania klientów.

Warto pamiętać, że oryginalny krokodyl ma zawsze otwarty pysk, a jego wizerunek jest dokładny i szczegółowy. Znakiem rozpoznawczym Lacoste jest również jakość wykonania. Warto zwracać uwagę na wykończenie szwów i detali. Luźne nitki, nieregularne ściegi to domena podróbek.

Lacoste od samego początku aktywnie chroni swoje znaki towarowe, co jest integralną częścią zobowiązania firmy wobec klientów, pracowników, partnerów oraz dostawców. To zobowiązanie znajduje swoje odzwierciedlenie w Kodeksie postępowania i polityce Lacoste dotyczącej Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, które są podpisywane i przestrzegane przez wszystkich dostawców firmy.

Aby skutecznie przeciwdziałać tej globalnej pladze, Lacoste utworzyła specjalny zespół odpowiedzialny za ochronę i zabezpieczenie praw własności intelektualnej marki. Zespół ten współpracuje z organami publicznymi na całym świecie. Produkty Lacoste są dystrybuowane wyłącznie za pośrednictwem zatwierdzonych sprzedawców, co zapewnia ich oryginalność. W przypadku podejrzeń, że kupiony produkt Lacoste to podróbka, marka zachęca do kontaktu pod adresem counterfeit@lacoste.com, dostarczając możliwie najwięcej szczegółowych informacji.

Jeśli chcesz mieć pewność, że kupujesz oryginalny produkt Lacoste, korzystaj z zaufanych sprzedawców, takich, jak MODIVO.

Ikona wpisu: Stephane Cardinale-Corbis/Getty Images

Trendy & Porady:
Insta News