SZUKAJ

Słyną z produkcji jeansów i razem dbają o planetę, czyli o eko inicjatywach marek Lee i Wrangler

Choć zajęło to niemało czasu, branża mody zdaje się być coraz bardziej ukierunkowana na etyczne i ekologiczne działania. Z roku na rok coraz więcej marek stawia na inicjatywy gwarantujące zrównoważony rozwój i dbałość o planetę. Prada i Burberry produkują torebki i płaszcze z przetworzonego plastiku zebranego z oceanów, Veja tworzy buty ze skóry wegańskiej, a Stella McCartney opracowuje wegański jedwab. Wśród najbardziej znanych na świecie marek, które dokładają starań, by moda miała jak najmniej szkodliwy wpływ na środowisko, są też legendarni jeansowi giganci – marki Lee i Wrangler. To właśnie oni pracują nad technologiami, które w efekcie mają zminimalizować zużycie wody przy produkcji jeansowej odzieży. Ale o tym poniżej.

Kontoor Brands, światowy lider na rynku odzieżowym i właściciel marek Lee i Wrangler do 2030 roku chce zmniejszyć zużycie wody przy produkcji odzieży aż o połowę. Co więcej, patrząc na ich dotychczasowe osiągnięcia, jest to bardzo realne.

Słuszna inicjatywa For a World That Works   

Kontoor Brands, właściciel legendarnych marek – Lee i Wrangler – to twórca platformy For a World That Works, która zawiera informacje o proekologicznych działaniach podejmowanych przez markę Lee. A jest o czym informować, bowiem to właśnie ten brand w 2019 roku wprowadził do swoich działań technologię o nazwie Indigood, polegającą na farbowaniu denimu za pomocą piany. Inne autorskie rozwiązanie, o nazwie Crystal Clear, pozwala nie tylko zmniejszać zużycie wody na różnych etapach produkcji, ale tez ponownie ją wykorzystywać. Tego typu rozwiązań marka zapowiada coraz więcej, bowiem nadrzędnym celem programu Indigood jest maksymalne zmniejszenie zużycia wody przy produkcji jeansu i inspirowanie do tego innych tkalni. No bo kto, jeśli nie oni?

Eko-plany i osiągnięcia w liczbach 

Ekologicznych planów na przyszłość marki Lee i Wrangler mają wiele. W roku 2020 Wrangler ogłosił, że udało mu się zaoszczędzić 7 miliardów litrów wody. Przekroczył tym samym cel, który sam zakładał, stawiający na zmniejszenie zużycia wody o 5,5 miliarda litrów. Na fali tych sukcesów postawiono nowy cel: zredukowanie zużycia wody o 50% do 2030 roku. Podobne ambicje ma marka Lee, która zużycie wody na wszystkich etapach produkcji obniżyła łącznie o 1 miliard litrów. Produkcja włókien, materiałów oraz faza wykończeniowa w łańcuchu dostaw – to właśnie te etapy pochłaniają 95% wody potrzebnej do stworzenia jednej pary jeansów. I to właśnie w ramach tych etapów obie marki zamierzają wprowadzać coraz to bardziej ekologiczne rozwiązania.

Co sezon ilość ubrań i technologii, które nie szkodzą środowisku, jest coraz większa. Jednym z naszych zamiarów jest zasilanie 100% zakładów będących naszą własnością i współpracujących energią z odnawialnych źródeł, wykorzystanie więcej niż 50% materiałów syntetycznych ze zrównoważonych źródeł, pozyskiwanie 100% bawełny uprawianej w ekologiczny sposób lub bawełny z recyklingu oraz zwiększenie ilości ubrań barwionych z wykorzystaniem technologii Indigood. – mówią obecni twórcy marki Lee.

Eko działacze noszą jeansy Lee

Znany model i muzyk, Felix Radford zaangażował się w projekt, zostając ambasadorem organizacji charytatywnej, która walczy o ochronę oceanów i poprawę kondycji planety. Felix wybrał dla siebie popularny fason Daren z bawełny organicznej, barwiony z wykorzystaniem technologii Crystal Clear, którą charakteryzuje mniejsze zużycie wody. Nosi również jasnoniebieski zwężany model Austin barwiony za pomocą innowacyjnego procesu Indigood, który zamiast wody wykorzystuje pianę. 

Brytyjska biegaczka Hannah Williams, zwyciężczyni biegu na 200 metrów, udowodniła natomiast, jak bardzo zależy jej na środowisku naturalnym, projektując własną kolekcję ekologicznych ubrań podczas lockdownu. Lubi nosić popularny, prosty fason jeansów Lee Carol z bawełny organicznej i modne dżinsy Stella A-line w kolorze écru z materiałów z recyklingu. 

A Ty, dołączysz się do ekipy Lee i Wrangler, nosząc ich coraz bardziej eko jeansy?

Podobał się artykuł? Podziel się!
Insta News